ruuuuubrik

Hatar rubrikerna, vet aldrig vad man ska skriva där...

Ännu en helg, och den här känns nästan som att den har gått snabbare än vanligt!
Åkte iaf buss till stugun i torsdagskväll, tog hela 50 min!! sååå segt. Men väl framme så var det lugnt, då jag fick träffa Mannelito. Fredagen var en lugn dag, var mest bara hemma och gosade med valpar och slappade. Men lördagen bestod av massa hundspann! Micke tyckte att det var dax att även jag, den ende familjen som ännu inte kört hundspann, skulle testa på det. Så runt kl. 1 så selade vi på massa hundar och for ut med 3 slädar. Micke tog täten, tätt därefter kom jag och sen manne. Det gick faktiskt riktigt bra tills vi kanske hade kommit halvvägs, då drog jag på en vurp och for av.. Haha! Måste ha sett riktigt roligt ut. Efter det höll jag på att vurpa flera gånger, men jag lyckades hålla mig kvar tils vi skulle passera en bilväg där man var tvungen att lyfta släden på nåt konstigt vis och jag for i backen när jag precis kommit över vägen.. Men den sista biten gick bra! Så det var väl godkänt, micke sa att 90% ramlar av eller tappar släden första gången dom kör, så jag ska inte känna mig såå dålig :) Fast undrar hur många som vurpat 2 gånger.. Haha. Men nu är det gjort iaf!
Efter turen var vi helt slut så det blev bara en lugn kväll, kikade på tv och åt god mat.
Även idag så har det bara varit lugnt. Manne for rätt för att fixa inför norge, buhu, så jag har bara tagit det lugnt och bakat och myst med valpar. Snart blire väl att man far till stan, på nåt sätt.. Pallar inte att åka med buss. HUVVA.
Måste även råplugga inför ett psykolgiprov som jag och claudia har klantat till rejält för oss.. Typiskt oss. Men men!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0