Viernes

Ikväll är det utgång som gäller, äntligen! Som man har väntat och väntat. Men det värsta är att jag inte är klar med hur jag ska se ut. Vet ju vad jag ska vara men jag vet absolut inte vad jag ska ha för kläder. Men jag och pappsen ska på Kupan idag och leta som nå galningar.

I onsdags var det ju premiär för Michael Jacksons film "This is it". Eller man kan väl inte säga att det är "hans" film, det var tydligen nåt filmbolag som hade köpt rättigheter till den för 500 millar. Helt sjukt. Jag förstår inte hur man kan göra så mot en människa. Eftersom han inte kunde genomföra de planerade 50 konserterna så försöker alla suga ut så mycket pengar som möjligt genom bl.a. biofilmen, olika dvd-skivor, specialutgåvor av hans gamla skivor, dokumentärer, dokusåpor. Och det slutar inte där, finns hur många sätt som helst som folk försöker tjäna pengar på. Jag fattar inte hur man kan vara så respektlös. Låt hans grejer vara, och ge allt till hans barn så får de besämma vad de ska göra med dem. Det är ju ändå deras pappa. Eller var kanske man ska säga.. Suck.
Men filmen var iaf i en klass för sig. Hade hört så mycket på morgonen innan om hur folk tyckte att filmen var. Men mina förväntningar var att jag skulle sitta i bioslen och typ halvsova för att den skulle va så ointressant. Men det var helt tvärtom. Man satt bara och var typ helt tagen hela filmen. Egentligen vet jag inte var det var för speciellt med den, den var ju som en slags dokumentär man man fick följa repetionerna till hans konserter.
Men det var ändå nåt speciellt med den, kanske att man fick se nåt man aldrig sett förut, och med han, som nu är borta.. Ja jag vet inte, men den var helt klart värd att se. Man blev ju fan rörd..

R.I.P
Michael Jackson 
♥1958 - †2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0