La voix

Jag har inte direkt varit insatt i melodifestivalen men var ändå tvungen att kika på den igår när det var den stora finalen i Globen. Eller det gjorde jag ju iofs inte heller.. Jag såg det viktigaste, när tittarnas röster lästes upp och då vinnaren blev utsedd. Och jag höll på att bli galen när de sista poängen skulle ges ut, då Caroline Af Ugglas låg etta!! Tänk om hon skulle ha vunnit? Då hade jag skämts över att vara svensk... Men som tur var kom räddaren i nöden, Malena Ernman! Första gången jag hörde låten tyckte jag inte direkt det var nån höjdare men nu tycker jag den är helt okej! MYCKET bättre än Ugglans låt iaf.. Dock har hon ju ett fint förnamn ;) höhö.

Men men, nu är helgen slut och jag sitter och väntar på att Beck ska börja. Är fortfarande kvar i Hällesjö för jag orkade inte ta bussen ikväll + att mamma skulle ha varit ensam hemma om jag hade åkt så jag var snäll och stannade för hennes skull :)
Har haft en bra helg, har gjort lite smått och gott. Mamma hämtade mig och Iza i stan efter vi tränat klart och sen bar det iväg till Hällesjö, dit även Manne kom en stund efter vi kommit hem :) Mys!  
På fredagen åkte jag och mamma till Birsta och handlade lite grejer. Mamma hittade bl.a. 3 par skor till sig själv för ca 400kr! Vilket klipp säger jag bara! :) Sen vart det lite annat smått och gått. Och jag fick äran att köra bilen både till och från sundsvall, riktigt kul att få köra där det är mycket trafik. Vill-ha-körtkort-nu! På kvällen hälsade jag på hemma hos RonjaF en sväng, trevligt trevligt!
På lördagen blev det tacobuffé på folkets hus i Hällesjö, helt okej gott! Hade varit riktigt gott om det hade funnits champinjoner och nå fler såser. Men man kan inte få allt :) Sen blev det som sagt lite melodifestival och sen film, Sin City som jag inte hade sett. Den var väl helt okej, lite udda bara.

Nu äre Beck :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0