Lite stolt måste man ändå vara

Man är ju ändå 25% norsk så man kan ju säga att det var en liiiiten seger för mig i eurovision song contest 2009! Eftersom Sverige kom 21:a så är jag för tillfället en liten gnutta stoltare över min norska fjärdedel än mina svenska fjärdedelar. NORGE NORGE NORGE! :) Även att det är 17 Maj, kära norrmännens nationaldag. Skulle ha varit jäkligt roligt att vara där och fira.
Och ja, jag kollade på Eurovision Song Contest igår. Även hela programmet! Har aldrig hänt förut. Men det var ju för att man visste att Norge skulle ta hem segern så man var ju tvungen att stötta Alexander hela vägen ;) Hrm....

I fredags blev det Sundsvall och Birsta med Iza och Manne! Fanns inte alls så mycket grejer som jag trodde det skulle finnas. Sist jag var där, som iofs var för kanske 3 månader sedan, så fanns det jättemycket fina sommarkläder som klänningar, kjolar, linnen m.m. men nu fanns det knappt någonting som jag fastnade för. Jag hittade ett par jeans, ett linne och en BH. That's it liksom. Inte så kul. Men jag får se det från den ljusa sidan, sparade lite pengar iaf.
Kusinera Fagerberg däremot handlade rätt mycket :) Manne hittade bl.a. hela outfiten som han ska ha på balen. Han kommer vara tokfin!
Iza hittade bl.a. en klänning, skor, byxor m.m. Så det blev helt klart en godkänd dag!
Och jag fick köra hela vägen dit och hela vägen hem igen! Kan ju dock inte påstå att jag är duktig på att köra men det är iaf skitkul :)
Efteråt blev vi bjudna på mat hemma hos Iza, grillad kyckling med potatissallad och pommes frites. Gott gott!

På lördagen blev det som sagt melodifestivalen, men innan blev det faktiskt en löprunda på Ånäset med Ronja. Hur skönt som helst att få springa av sig! Dock sjukt jobbigt...

Idag gjorde vi inte många knop, satt mest ute i solen och tog det lugnt. Och så försökte jag plugga men det gick inte så bra.. Som vanligt. Har fått låna Mannes bil i några dagar så jag, Iza, Johan och Ronja åkte med den till stan. Så kommer hanhit på onsdag och så åker vi tillsammans tillbaka till tysta Hällesjö.
Och nu sitter jag här och försöker återigen att plugga. Verkar det gå bra? Nej. Haha. Att jag aldrig ändrar på mig. Skjuter upp allt, alltid!

Men nu ska jag seriöst plugga, ska helst vara klart om 22 minuter enligt lärar Marie. Men tyvärr Marie, du får vänta ganska många minuter till.

Godnatt!



M
"You're so beautiful, so damn beautiful."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0